Skip Navigation

Selecteer taal

 

 

Baanbrekend in technologie

 

   

   


 

FUSE+ TECHNOLOGIE
PERFORMANCE MEETS COMFORT


 

   

Ferodo Fuse+ pad with pack 1440x530-1631015626365

Fuse+ Technologie remblokken is een verhaal van krachten bundelen en goede samenwerking tussen teams.
Van onderzoek & ontwikkeling tot montage, van meer kracht tot meer comfort: Deze nieuwe technologie bouwt bruggen.

 INNOVATIE

   

 

Resultaat van 3 jaar toegewijde engineering en 75 geteste materialen. De Fuse+ Technologie.
DEZE REMBLOK is een unieke combinatie van 20 grondstoffen en tilt de remblokken naar een hoger niveau.

eco-greener-safer-lighter

  

 TECHNISCHE KARAKTERISTIEKEN

   

eco-friendlier



De Fuse+ Technologie remblok heeft dezelfde karakteristieken als de kopervrije  Eco Friction® technologie, stoot minder stofdeeltjes uit, met minder remgeluid en mindere uitstoot. Dit allemaal met verbeterde duurzaamheid van het remblok en de remschijf voor een langer gebruik. 

 KWALITEIT VOLGENS OE NORMEN
 

 

Verwacht toonaangevende productkarakteristieken bij elke stop. Elke FUSE+ Technologie remblok is minitieus ontwikkeld in O&O centers zoals ons technisch centrum in Chapel-en-le-Frith, UK. Na de ontwikkeling, wordt het remblok geproduceerd volgens OE standaarden in onze belangrijkste sites in Europa. Om te voldoen aan de strenge OE normen. Ongeacht in welke situatie. 

eco-greener-safer-lighter

 REVOLUTIONAIRE REMBLOK

       - HET BESTE VAN BEIDE WERELDEN
 



De Fuse+ Technologie remblok heeft dezelfde karakteristieken als de kopervrije  Eco Friction® technologie, stoot minder stofdeeltjes uit en  verminderde emissie. Dit allemaal met verbeterde duurzaamheid van het remblok en remschijf voor een langer gebruik. 

eco-friendlier

 ULTIEM COMFORT


Deze remblokken zijn een combinatie van prestatiekarakteristieken met de milieuvereisten van vandaag, met een betere duurzaamheid. Ze scoren simpelweg beter op slijtage, geluid, stof en voelen juist aan.  


125 JAAR REMEXPERTISE
100 JAAR OE TOEWIJDING

 

   



ECO-FRICTION®

DE ECOLOGISCHE OE-TECHNOLOGIE

 

   

eco-friction-technology



Milieuvriendelijk, veilig en uitstekend remvermogen. De Eco-friction®-technologie maakt het mogelijk om remblokken te produceren met een kopergehalte dat gering of nul is, waardoor de uitstoot van zware metalen en emissies wordt beperkt. Deze vooruitstrevende innovatie voorziet in de behoeften van de nieuwste milieuvriendelijke productieplatformen.

  • 5 jaar ontwikkeling in speciale engineering centers
  • 1500 materialen getest, op zoek naar een optimale samenstelling die dezelfde bindende eigenschappen biedt als koper
  • Een combinatie van wel 25 verschillende componenten: metaalsulfiden, mineralen, slijpstoffen, vezels, keramische deeltjes en verschillende soorten grafiet
  • Geschikt voor alle soorten voertuigen, zoals hybride & elektrische auto's, en tevens uiterst efficiënt voor toepassing in elektrische parkeerremmen

 MILIEUVRIENDELIJKER, VEILIGER EN LICHTER

   



<0,5% gehalte aan zware metalen
Koper-, zink- of antimoondeeltjes


60% minder emissies door gewichtsverlies (remblok/remschijf)
over een afstand van 7000 km

 

eco-greener-safer-lighter

  

 MAAK UW MILIEUVRIENDELIJKE AUTO
    NOG ECO-VRIENDELIJKER

   

eco-friendlier


Bij elektrische en hybride auto's worden hogere eisen gesteld aan de remblokken wegens de afwezigheid van motorgeluid, het recuperatief remmen, het totale gewicht van het voertuig en het acceleratievermogen. Eco-friction® is de oplossing voor deze behoeften.

  • Globaal hoger remvermogen
  • Stabieler wrijvingsniveau onder verschillende omstandigheden
  • Hoger vereisten met betrekking tot remgeluiden, geluidstrillingen en ruwheid (NVH)


GETEST OP HET CIRCUIT

VOOR TASTBARE RESULTATEN

 

 

*Hou er rekening mee dat u doorverwezen wordt naar een Engelse website.

 

DE EERSTE REMVLOEISTOF TER WERELD VOOR ELECTRISCHE EN HYBRIDE VOERTUIGEN

 


 

file

 

De markt voor electrische en hybride voertuigen is exponentieel aan het groeien, wereldwijd. Deze wagens hebben nieuwe noden. Een verbeterde remvloeistof was nodig om een vlotte en veilige remprestatie te garanderen. Een vloeistof geoptimaliseerd voor EHV modellen. 

 LAGERE GELEIDBAARHEID


Vanwege mogelijke elektrische stromen in de buurt van het remsysteem heeft Ferodo een nieuwe vloeistof ontwikkeld met een lagere geleidbaarheid

  HOGER DROOG EN NAT KOOKPUNT


EHV modellen kunnen geen voordeel halen uit regeneratief remmen bij een volledig geladen batterij. De traditionele remmen moeten al het werk doen. Een speciale vloeistof is aan te raden om tegemoet te komen aan de noden van het constant remmen. Ferodo ontwikkelt een vloeistof met een hoog droog en nat kookpunt voor maximale veiligheid, comfort en duurzaamheid voor EHV's. 

 BETERE CORROSIEBESTENDIGHEID


Onder normale omstandigheden worden de remmen van EHV-modellen minder gebruikt. Maar ze moeten nog steeds perfect werken als dat nodig is. Dat dreef Ferodo ertoe een vloeistof te ontwikkelen met verbeterde corrosiebescherming.

De EHV-remvloeistof overtreft bijna alle specificaties, inclusief DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 en DOT 4LV.
 

WAAROM HEBBEN ELEKTRISCHE & HYBRIDE VOERTUIGEN EEN ANDERE REMVLOEISTOF NODIG?
 


   


 
Directionele REMBLOKKEN
 


 

   

directional-brake-pads2


Voor een geluidsarmer remsysteem dat net zo goed presteert als standaard remblokken. Omdat Directionele remblokken de remschijven onder een hoek raken, worden remgeluiden, trillingen en ruwheid (NVH) tot een minimum gereduceerd.

*Hou er rekening mee dat u doorverwezen wordt naar een Engelse website.

 

 GEMAAKT MET MET EEN SHUINE
      AANLOOPHOEK OF UITSPARING

   

 


Directionele remblokken met afschuining
hebben op het wrijvingsoppervlak een afgeschuinde overgangszone tussen twee scherpe randen. Dit voorkomt dat de voorrand van het remblok van de remschijf wordt getild, zorgt voor gelijkmatige slijtage van het remblok en vermindert het geluidsniveau.

chamfer-directional-pad

   

crescent-directional-pad

 


Remblokken met halvemaanvormige uitsparingen snijden een halvemaanvorm uit van de reductieplaat op de remplaat. Dit beperkt trillingen en werkt als een thermische barrière die voor een gelijkmatige temperatuurverdeling zorgt.

    

 MONTEREN VAN
      Directionele REMMEN

      


*Hou er rekening mee dat u doorverwezen wordt naar een Engelse website.

   


 
COATTECHNOLOGIE
MINDER OXIDATIE, IN EEN OOGWENK PLAATSEN


 

   

coat-technology2


De technologie Coat+ is bij uitstek geschikt voor toepassing met Ferodo Eco-friction®-remblokken, maakt ontvetten voor het monteren overbodig en biedt een uitstekende bescherming tegen corrosie voor een reeks toepassingen. En dat alles zonder afbreuk te doen aan de prestaties.

  • Uitstekende coating om oxidatie van de schijfrem te voorkomen
  • Voor een onmiddellijke montage van het onderdeel
  • Geschikt voor een breed scala aan voertuigen, waaronder moderne premium modellen met lichtmetalen velgen.


   



COMPOSIETREMSCHIJVEN
TECHNOLOGIE


 

   

composite-rotors-technology2

 

HOOGSTAANDE CONSTRUCTIEKWALITEIT
  • Combinatie van remvlak van gietijzer met hoog koolstofgehalte & lichte aluminium hub
  • Verbonden met een roestvaststalen pen

MAXIMALE PRECISIE & PRESTATIES
  • Verbetert de remprestaties
  • Ontwerp & prestaties in lijn met de nieuwste technische OE-innovaties

LICHTGEWICHTCONSTRUCTIE
  • Tot 30% gewichtsbesparing
  • Minder trillingen
  • Lager brandstofverbruik & lagere uitstoot

DE KRACHT VAN PRESTATIES
  • Resultaat van voortdurend onderzoek & ontwikkeling
  • Voor ongeëvenaard rijcomfort
  • Levert uitstekende duurzaamheid
file

WANNEER & WAAROM VERVANGING VAN
UW REMSCHIJVEN

 

   


 
ELEKTRISCHE VOERTUIGEN
 


 

   

electric-vehicles-new


Om de uitstootdoelstellingen te halen, zoals die voor de komende 5 tot 10 jaar zijn vastgesteld door de EU, zal een meer geëlektrificeerd wagenpark nodig zijn. Nu obstakels zoals betaalbaarheid, infrastructuur en gebrek aan investeringen langzaam aan het verdwijnen zijn, ligt de weg naar puur elektrische energie open.

DE WERELDWIJDE VERKOOP VAN ELEKTRISCHE AUTO'S GROEIT EXPLOSIEF

In 2019 nam de verkoop van volledig elektrische voertuigen over de hele wereld fors toe. Met een toename van 92% tot 765.000 verkochte voertuigen in 41 verschillende afzetgebieden in de eerste helft van dit jaar, wordt verwacht dat de elektrische trend in de komende maanden verder zal verhevigen*. Het is een elektrische revolutie die vraagt om een technische revolutie.

NIEUWE TECHNOLOGIE, NIEUWE VEREISTEN

Van het verminderen van het gewicht van de remcilinders tot het beperken van remgeluiden en mechanisch kruipgedrag, heeft Ferodo® al ingespeeld op deze evolutie in de automobielindustrie om in alle situaties veilig te kunnen remmen, zelfs met een recuperatief remsysteem dat als generator fungeert om de stuwkracht van de auto om te vormen tot elektriciteit. Profiteer van optimale efficiëntie, comfort en prestaties bij elke rit.

*JATO-automobielmarktonderzoek


MEER INFORMATIE OVER
ECO-FRICTION-REMBLOKKEN

 

   


 
ELEKTRONISCHE HANDREM
 


 

   

electronic-hand-brake2


Meer nauwkeurigheid, meer efficiëntie, betere respons in noodsituaties... dit zijn slechts enkele voordelen van elektrische handremmen ten opzichte van conventionele systemen. Het zal dan ook niemand verbazen dat de hedendaagse autofabrikanten langzaam maar zeker van de mechanische handrem afstappen. Wat betekenen dit verhoogde gebruiksgemak, de geperfectioneerde betrouwbaarheid en de betere functionaliteit voor uw remblokken?

HOGERE EISEN AAN DE REMBLOKKEN
  • Hoge & stabiele statische wrijving voor het parkeren van voertuigen op hellingen
  • Geen piepende remmen
  • Geen geknars door kruipvervorming

LEES MEER OVER REMWAARSCHUWINGSSIGNALEN
OP UW DASHBOARD